(وبسایت مداحی کربلایی محسن احمدی)

(سایت مداحی کربلایی محسن احمدی)
بانوای دلنشین کربلایی محسن احمدی دوشنبه شبـــــــها راس ساعت:21 نعمت آباد خ میرزایی جنب خیابان مینو حسینیه حضرت ابوالفضل العباس(ع)،سامانــــــه هیئت:09381954355،سایت سیاسی مذهبی،اشعار مذهبی،اشعار مهدوی،احادیث و روایات
دانلود مداحی با صدای کربلایی محسن احمدی
آخـــرين مـطالــــــب
لـــــینک های ویـــــژه

سخنان زیبای امام خامنه ای

مداحان برای گریاندن مستمعین نباید از هر سخنی استفاده كنند.

واحد دین واندیشه تبیان زنجان-

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با مداحان فرمودند «شرایط مرثیه‌خوانی پایندی به صدق واقعه است و برای گریاندن مستمعین نباید از هر سخن بی‌اساسی استفاده كرد بلكه سوزندان قلب محبان اهل‌بیت (ع) به وسیله هنرنمایی در كیفیت بیان واقعه توسط مداحان باید تأمین شود».

از اولِ تاریخ تشیع تا امروز، عنصر محبت یك اصل اساسى در جریان تشیع البته عاطفه‌ متكى به منطق، حقیقت و نه عاطفه‌ پوچ بوده است.

بر همین اساس است كه اجر رسالت در كتاب وحی تنها در گرو محبت و مودت محقق می‌شود قُل لا أَسْئَلُكُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبى ) و در مقابل این جریان مبارك، خدشه‌دار كردن این محبت به هر شكل و به هر صورتى، خیانت به جریان عظیم محبت اهل‌بیت (ع) است.

با وجود فقهای بزرگ، حضرت صادق (ع) سیدحمیرى را مورد محبت قرار می‌دهد

دوستداران اهل‌بیت (ع) در نگاه اول از طریق وعظ خطیبان و معرفتی كه آنها در جهان تشییع ایجاد كردند با سرچشمه‌های محبت اهل بیت (ع) آشنا شدند؛ ولی باید اذعان داشت كه عمق الطاف محبت این خاندان را چیزی جز نغمه‌های دلنشین سرسپردگان این آستان نتوانسته است بیان كند‌.

اثبات این معرفت در رفتار ائمه بزرگوار ما نیز قابل مشاهده است. در دوران ائمه اطهار (ع) محدثین، شاگردان آگاه و فقهاى بزرگی در خدمت امام صادق (ع)، امام باقر (ع) و ائمه دیگر شرف حضور داشتند و معارف، احكام، شرایع، اخلاقیات را نقل می‌كردند؛ اما در كنار همه‌ اینها، وقتى انسان با دقت به تاریخ می‌نگرد، در می‌یابد كه امثال زراره و محمدبن‌مسلم و بزرگانى از این قبیل در دستگاه ائمه (ع) حضور دارند؛ اما امام رضا (ع) دعبل را می‌نوازد، امام صادق (ع) سید حمیرى را مورد توجه و محبت قرار می‌دهد.

طبق نظر مقام معظم رهبری «این به خاطر این است كه آن جنبه‌ ارتباط عاطفى و محبت‌آمیز در شعر شاعران، مدح مداحان و ذكر ذاكران، به نحو اتمّ و اوفى‌ وجود دارد، اما در دیگر جاها وجود ندارد یا اگر هست، ضعیف است. شعر، مدح، ذكر، این نقش را در تاریخ تشیع دارد».

گاهی یك بیت شعر تاثیرگذارتر از یك ساعت بحث مستدل است

در باب مداحى و مداحان، مطالب زیادی توسط بزرگان دین مطرح شده كه نشان می‌دهد در بقاى تشیع، در حفظ ایمان و معرفت شیعى و پیروى از اهل‌بیت (ع) نقش‌ مداحی، نقش بسیار تاثیرگذاری است.

مقام معظم رهبری در خطاب به مداحان فرمودند «گاهى یك بیت شعرى كه شما می‌خوانید از یك ساعت بحث مستدل یك گوینده‌ ماهر تأثیرش در دل‌ها بیشتر است. خوب، این خیلى ظرفیت بزرگى است. از این ظرفیت باید خوب استفاده كرد. می‌توان با این امكان، با این ظرفیت عظیم، معارف اهل‌بیت (ع) را به كمك جنبه‌هاى عاطفى تا اعماق دل مردمِ چهارگوشه‌ این كشور برد و آن را تعمیق بخشید. این چیز كمى نیست».


๑۩๑ سید مهدی رضوی:09381954355 ๑۩๑

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


مـــــوضوعات مـــــرتبط: مطالب زیبا وخواندنی، ،
[ 22 / 1 / 1391 ] [ 18:54 ] [ سید مهدی رضوی ] [ ]
░▒ نظر یادت نره همسنگر گرامی، برای بهتر شدن سایت لطفا اینجا کلیک نمائید heiat110.lxb.ir ▒░
پایگــاه مداحـــــــــــی

بــــــسـم الله الـــــــرحــمن الـــــــرحــیـم شما جوانید قدر لحظات جوانی را بدانید هــرگز جـز بـرای رضـای خـدا کاری نکنید. {حــــــضـرت آیــت آلله امــام خـامنـــه ای} تـا کــــــــور شـود هــر آنکـــه نـتواند دیـــد بین مـــن و رهبــــــر عزیزم عهــدی سـت ســید عــــــــلی حســــینی خـامنـــه ای فـــــرمانده ی ارشد سـپاه مهـــدی سـت شــادی دل حـضــرت زهــرا(س) صـــلوات نــویسنده: ســـــیـد مـهــــدی رضـــوی
مـوضوعــــــــــات وب
امـــــــکانات وب