(وبسایت مداحی کربلایی محسن احمدی)

(سایت مداحی کربلایی محسن احمدی)
بانوای دلنشین کربلایی محسن احمدی دوشنبه شبـــــــها راس ساعت:21 نعمت آباد خ میرزایی جنب خیابان مینو حسینیه حضرت ابوالفضل العباس(ع)،سامانــــــه هیئت:09381954355،سایت سیاسی مذهبی،اشعار مذهبی،اشعار مهدوی،احادیث و روایات
دانلود مداحی با صدای کربلایی محسن احمدی
آخـــرين مـطالــــــب
لـــــینک های ویـــــژه

شخصيت زن

زندگي زن در ميان ملتهاي عقب مانده قديم
زندگى زن در امتها و قبائل وحشى ، از قبيل ساكنين افريقا و استراليا و جزائر مسكون در اقيانوسيه و امريكاى قديم و غير اينها نسبت به زندگى مردان نظير زندگى حيوانات اهلى بود، آن نظرى كه مردان نسبت به حيوانات اهلى داشتند همان نظر را نسبت به زن داشتند، و به زنان با همان ديد مى نگريستند.
زندگي زن در ميان ملتهاي متمدن قبل از اسلام
در بين امتهاي متمدن قبل از اسلام مانند مردم چين و هند و مصر و ايران قديم نيز زن هيچگونه استقلال و آزادي نداشته، بلكه در همه شؤون زندگي اش تحت قيموميت و سرپرستي و ولايت مرد بوده و حق مداخله در هيچ شأني از شؤون اجتماعي را نداشته است.
در ميان اين قبايل از زن به عنوان يك انسان متوسط و ضعيف استفاده مي كردند،‌انساني كه هيچگونه حقي نداشت مگر اين كه به انسانهاي ديگر در امور زندگي كمك كند.
شخصيت زن از ديدگاه اسلام
اما دين مبين اسلام در قرآن مجيد زيباترين، شيواترين و رساترين تعبير را در ارتباط و همبستگي وجود زن و مرد دارد:
هن لباس لكم و انتم لباس لهن(آنها همانند لباس براي شما هستند و شما همانند لباس براي آنها هستيد.)
همانگونه كه لباس براي پوشش و زينت و مايه عفاف است زن و مرد براي همديگر نيز چنين نقشي دارند و هيچ يك از آن دو بر ديگري برتري ندارد.
در آيه 13 سوره حجرات نيز ملاك برتري را چنين معرفي مي نمايد:
يَأَيهَا النَّاس إِنَّا خَلَقْنَكم مِّن ذَكَرٍ وَ أُنثى وَ جَعَلْنَكمْ شعُوباً وَ قَبَائلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكرَمَكمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاكُم(اى مردم ما شما را از يك مرد و يك زن آفريديم و شما را تيره هايى بزرگ و تيره هايى كوچك قرار داديم تا يكديگر را بشناسيد نه اينكه به يكديگر فخر كنيد و فخر و كرامت نزد خدا تنها به تقوى است و گرامى ترين شما باتقوى ترين شما است.)
تفسير برخي مفسرين در مورد اين آيه اين است كه اگر شما بخواهيد روي بدن فخر كنيد هم مرد از يك مرد و يك زن خلق شده و هم زن از يك مرد و يك زن بوجود آمده است نه خلقت مرد بالاتر از خلقت زن است و نه بر عكس.

شخصيت زن از ديدگاه امام خميني (ره):
***حضرت امام خميني (ره):
اسلام در وقتي كه ظهور كرد در جزيرتالعرب‚ بانوان حيثيت خودشان را پيش مردان از دست داده بودند‚ اسلام آنها را سربلند و سرافراز كرد‚ اسلام آنها را با مردان مساوي كرد. عنايتي كه اسلام به بانوان دارد بيشتر از عنايتي است كه بر مردان دارد. مردان بر ملت ها حق دارند و زن ها حق بيشتر دارند‚ زن ها مردان شجاع را در دامن خود بزرگ مي كنند. قرآن كريم انسان ساز است و زن ها نيز انسان ساز‚ وظيفه زن ها انسان سازي است. اگر زن هاي انسان ساز از ملت ها گرفته بشود‚ ملت ها به شكست و انحطاط مبدل خواهند شد‚ شكست خواهند خورد‚ منحط خواهند شد. زن ها هستند كه ملت ها را تقويت مي كنند‚ شجاع مي كنند. (صحيفه نور ج 11 صفحه 253 تاريخ: 12/11/58)

***حضرت امام خميني (ره):
همانطوري كه مرد در همه شئون دخالت دارد‚ زن هم دخالت دارد‚ همانطوري كه مرد بايد از فساد اجتناب كند‚ زن هم بايد از فساد اجتناب كند. زن ها نبايد ملعبه دست جوان هاي هرزه بشوند‚ زن ها نبايد مقام خودشان را منحط كنند و خداي ناخواسته بزك كرده بيرون بيايند و در انظار مردم فاسد قرار بگيرند. زن ها بايد انسان باشند‚ زن ها بايد تقوا داشته باشند‚ زن ها مقام كرامت دارند‚ زن ها اختيار دارند‚ همانطوري كه مردها اختيار دارند. خداوند شما را با كرامت خلق كرده است‚ آزاد خلق كرده است. خداوند همانطوري كه قوانيني براي محدوديت مردها در حدود اينكه فساد بر آنها راه نيابد دارد‚ در زن ها هم دارد. همه براي صلاح شماست‚ همه قوانين اسلامي براي صلاح جامعه است. آنها كه زن ها را مي خواهند ملعبه مردان و ملعبه جوان هاي فاسد قرار بدهند. خيانتكارند. زن ها نبايد گول بخورند‚ زن ها گمان نكنند كه اين مقام زن است كه بايد بزك كرده بيرون برود‚ با سر باز و لخت. اين مقام زن نيست‚ اين عروسك بازي است‚ نه زن. زن بايد شجاع باشد‚ زن بايد در مقدرات اساسي مملكت دخالت بكند. زن آدم ساز است‚ زن مربي انسان است.(صحيفه نور ج 11 صفحه 253 تاريخ: 12/11/58)


*** حضرت امام خميني (ره):
نقش زن در جامعه بالاتر از نقش مرد است براي اينكه زنان‚ بانوان علاوه بر اينكه خودشان يك قشر فعال در همه ابعاد هستند قشرهاي فعال را در دامن خودشان تربيت مي كنند.
خدمت مادر به جامعه از خدمت معلم بالاتر است و از خدمت همه كس بالاتر است و اين امري است كه انبيا مي خواستند و مي خواستند كه بانوان قشري باشند كه همه آنها تربيت كنند جامعه را و شيرزنان و شيرمرداني به جامعه تقديم كنند.(صحيفه نور ج 14 صفحه 130 تاريخ: 25/12/59)

حضرت امام خميني (ره):

اين ولادت با سعادت[ولادت حضرت فاطمه سلام الله عليها] در زمان و محيطي واقع شد كه زن به عنوان يك انسان مطرح نبود و وجود او موجب سرافكندگي خاندانش در نزد اقوام مختلف جاهليت به شمار مي رفت. در چنين محيط فاسد و وحشتزايي‚ پيامبر بزرگ اسلام دست زن را گرفت و از منجلاب عادات جاهليت نجات بخشيد. و تاريخ اسلام گواه احترامات بي حد رسول خدا صلي الله عليه و آله به اين مولود شريف است‚ تا نشان دهد كه زن‚ بزرگي ويژه اي در جامعه دارد كه اگر برتر از مرد نباشد‚ كمتر نيست. پس اين روز‚ روز حيات زن و روز پايه گذاري افتخار و نقش بزرگ او در جامعه است.(صحيفه نور ج 14 صفحه 201 تاريخ 4/2/60)

شخصيت زن از ديدگاه مقام معظم رهبري:
*** مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي:
ما در مورد مساله زن از يك سو و مساله دانش و تخصص از سوي ديگر و مساله خدمت به افراد بشر هم از جانب ديگر‚ به نام اسلام ادعاهايي داريم. ادعاهاي ما‚ در چارچوب اسلام است. ما معتقديم زنان در هر جامعه سالم بشري قادرند و مي بايد فرصت پيدا كنند كه در حد سهم خود‚ تلاش و مسابقه خويش را در پيشرفتهاي علمي و اجتماعي و سازندگي و اداره اين جهان به عهده بگيرند. از اين جهت‚ ميان زن و مرد هيچ تفاوتي نيست. هدف از آفرينش هر فرد انسان‚ عبارت از همان هدف آفرينش بشريت است‚ يعني رسيدن به كمال بشري و بهره بردن از بيشترين فضايلي كه يك انسان مي تواند به آن فضايل آراسته بشود. فرقي هم بين زن و مرد نيست. (تاريخ : 26/10/1368)


*** مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي:
اسلام مي خواهد كه رشد فكري و علمي و اجتماعي و سياسي و - بالاتر از همه - فضيلتي و معنوي زنان‚ به حد اعلي برسد و وجودشان براي جامعه و خانواده بشري - به عنوان يك عضو - حد اعلاي فايده و ثمره را داشته باشد. همه تعاليم اسلام از جمله مساله حجاب‚ بر اين اساس است.
مساله حجاب‚ به معناي منزوي كردن زن نيست. اگر كسي چنين برداشتي از حجاب داشته باشد‚ برداشتش كاملا غلط و انحرافي است. مساله حجاب‚ به معناي جلوگيري از اختلاط و آميزش بي قيدوشرط زن و مرد در جامعه است. اين اختلاط‚ به ضرر جامعه و به ضرر زن و مرد - بخصوص به ضرر زن - است.(تاريخ : 26/10/1368)


*** مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي:
دنياي غرب‚ زن را به ابتذال كشاند. تا شصت‚هفتاد سال قبل از اين‚ در تمام اروپا و كشورهاي غربي‚ زن فقط در سيطره مرد - يا مرد خود و يا يك مرد ديگر مثل صاحب كارخانه و مزرعه - مي توانست باشد و هيچ حقي از حقوق اصلي يك انسان در يك جامعه متمدن را نداشت. حق راي و حق مالكيت و حق معامله نداشت. بعد آمدند زن را به ميدان كار و زندگي و فعاليت اجتماعي كشاندند‚ اما در همان حال‚ تمام وسايل را براي لغزش زن فراهم كردند و او را در متن جامعه‚ رها و بي پناه گذاشتند. سرمايه داران بزرگ‚ سياستمداران خبيث و پليد و گردانندگان دستگاههاي مخفي‚ فكر كردند كه مي توانند براي كارهاي سياسي و اقتصادي‚ از اين وضعيت بهتر استفاده كنند و زن را به ابتذال بكشانند. بله‚ در آن جاها‚ علم و سياست هم هست و زنها در ميدان علم و سياست هم جلو مي روند‚ اما به چه قيمتي همين حالاهم توده وعامه زنها - نه چهار نفر خانم دكتر يا متخصص يا نويسنده و برجستگان و زبدگان - در كشورهاي اروپايي و امريكايي كه از تمدن غربي حظ زيادي دارند‚ در وضعيت سخت و بي رحمانه يي زندگي مي كنند و ستم همسران وستم كاري كه بر آنان تحميل مي شود و كارهاي سخت و سنگيني كه بر دوش آنان مي گذارند‚ تحمل مي كنند. با اين كار‚ وانمود مي كنند كه زن را وارد ميدان اجتماع كرده اند‚ در حالي كه فرصت انديشيدن و فكر كردن و تصميم گرفتن هم براي آنان وجود ندارد. ( تاريخ: 26/10/1368)

*** مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي:
در غرب‚ ارتباط بي بندوبار زن و مرد‚ يك كار رايج است و عدم حجاب و واسطه و فاصله يي بين زن و مرد در معاشرتها‚ يك كار معمولي است. نمي گوييم كه در كشورهاي غربي‚ همه مردان يا زنان فاسدند. نه‚ چنين ادعايي نمي كنيم‚ چنين تهمتي نمي زنيم‚ واقعيت هم ندارد. در ميان آنان‚ يقينا مردان و زنان خوب و نجيب هم هستند‚ اما آزادي جنسي در جوامع غربي حاكم است. اين‚ در آن جا يك فرهنگ است. در فرهنگ غربي‚ آزادي شهوات جنسي‚ يك امر مباح و مجاز و بي قيدوشرط است.
بعضي از كشورهاي غربي‚ در اين قسمتها خيلي هم پيش رفته اند و زندگي خودشان را به شكلهاي شرم آوري درآورده اند و البته پشيمانند. اين چيزي است كه متفكران و سياستمداران و برنامه ريزان و مديران كشورهاي غربي در آن گير كرده اند و واقعا برايشان مشكل درست كرده است.
در كشورهاي اروپايي كه خودشان را پيشرفته مي دانند و در ادعا و تبليغات‚ مسايل حقوق بشر و آراي انسانها برايشان حايز اهميت است يعني فرانسه و انگليس اجازه ندادند كه چند نفر زن يا دختر مسلمان‚ با حجاب اسلامي رفت و آمد كنند و به مدارس بروند! اين جا اجبار و الزام را جايز مي شمارند و در آن ايراد و عيبي نمي بينند‚ اما جمهوري اسلامي به خاطر اين كه حجاب را در جامعه الزامي مي داند‚ همه اين محافل‚ آن را مورد اعتراض قرار مي دهند! اگر الزام زنان به شكلي از لباس و زي ايراد دارد‚ ايراد آن بيشتر از الزام به حجاب است‚ زيرا اين به سلامت نزديكتر است. حداقل اين است كه اين دو‚ با يك نظر ديده بشود‚ اما غرب اين طوري عمل نمي كند.
غرب‚ جمهوري اسلامي را به عنوان كشوري كه در آن‚ لباس زنان شكل الزامي دارد‚ مورد انتقاد قرار مي دهد‚ اما آن دولتهايي كه برهنگي و نبودن حجاب ميان زن و مرد را الزامي مي كنند‚ آنها را مورد انتقاد قرار نمي دهد! (تاريخ : 10/1/1369)

*** مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي:
چه ستمهايي كه در حق زن روا داشته شده و اسمش ستم است‚ و چه ستمهايي كه اسمش هم ستم نيست‚ اما در حقيقت ستم است‚ مثل همين سوق دادن به تجمل و مصرف گرايي و آرايشهاي بيهوده و مخارج سنگين و تبديل شدن به يك وسيله مصرف. اين‚ ستم بزرگي بر زن است. شايد بشود گفت كه هيچ ظلمي بالاتر از اين نيست‚ زيرا كه او را بكلي از آرمانها و اهداف تكاملي خودش غافل و منصرف مي كند و به چيزهاي خيلي كوچك و حقير سرگرم مي نمايد.(تاريخ : 16/10/1369)

*** مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي:
الگوي غربي امروز اروپايي‚ برخاسته و زاييده از الگوي باستاني رومي و يوناني آنهاست. آن روز هم اين طور بود كه زن وسيله يي براي تكيف و التذاذ مرد بود و همه چيز تحت الشعاع اين بود‚ امروز هم اين را مي خواهند‚ حرف اصلي غربيها اين است.
آنها با چه چيز زن مسلمان بيشتر دشمنند با حجاب او. آنها با چادر و حجاب صحيح و متقن شما از همه چيز بيشتر دشمنند. چرا چون فرهنگ آنها اين را قبول ندارد. اروپاييها اين طورند‚ آنها مي گويند هرچه را كه ما فهميده ايم‚ دنيا بايد از ما تقليد كند! مايلند كه جاهليت خودشان را بر معرفت عالم غلبه بدهند. آنهامي خواهند زن به سبك اروپايي را در جامعه رواج بدهند‚ كه عبارت است از سبك مد و مصرف و آرايش در انظار عموم و ملعبه قرار دادن مسائل جنسي بين دوجنس‚ مي خواهند اين چيزها را به وسيله زنان رواج بدهند. هرجا با اين هدفگيري غربيها مخالفت بشود‚ فريادشان بلند مي شود! اينها كم طاقت هم هستند! همين مدعيان غربي‚ كمترين مخالفتي را با مباني پذيرفته خودشان تحمل نمي كنند.
...در مكتب اسلام‚ حفاظ و حجابي بين زن و مرد وجود دارد. اين به معناي آن نيست كه زنان‚ عالم جداگانه يي غير از عالم مردان دارند‚ نه‚ زنان و مردان درجامعه و در محيط كار‚ با هم زندگي مي كنند‚ همه جا با هم سر و كار دارند‚ مشكلات اجتماعي را با هم حل مي كنند‚ جنگ را با هم اداره مي كنند و كردند‚ خانواده را با هم اداره مي كنند و فرزندان را پرورش مي دهند‚ اما آن حفاظ و حجاب در بيرون از محيط خانه و خانواده حتما حفظ مي شود. اين‚ آن نكته اصلي درالگوسازي اسلامي است. اگر اين نكته رعايت نشود‚ همان ابتذالي كه امروز غرب دچار آن است‚ پيش مي آيد. اگر اين نكته رعايت نشود‚ زن از پيشتازي در حركت به سمت ارزشها - كه در ايران اسلامي ديده شد - باز خواهد ماند. .( تاريخ : 22/8/1370)

*** مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي:
زن مسلمان بايد در راه فرزانگي و علم تلاش كند‚ در راه خودسازي معنوي و اخلاقي تلاش كند‚ در ميدان جهاد و مبارزه - از هر نوع جهاد و مبارزه اي پيشقدم باشد‚ نسبت به زخارف دنيا و تجملات كم ارزش‚ بي اعتنا باشد‚ عفت و عصمت و طهارتش در حدي باشد كه چشم و نظر هرزه ي بيگانه را به خودي خود دفع كند‚ در محيط خانه‚ دلارام شوهر و فرزندانش باشد‚ مايه ي آرامش زندگي و آسايش محيط خانواده باشد‚ در دامن پرمهر و پرعطوفت و با سخنان پرنكته و مهرآميزش‚ فرزندان سالمي را از لحاظ رواني تربيت كند‚ انسانهاي بي عقده‚ انسانهاي خوش روحيه‚ انسانهاي سالم از لحاظ روحي و اعصاب‚ در دامان او پرورش پيداكنند‚ و مردان و زنان و شخصيتهاي جامعه را به وجود بياورد. مادر از هر سازنده اي‚ سازنده تر و باارزش تر است. بزرگترين دانشمندان‚ ممكن است مثلا يك ابزار بسيار پيچيده ي الكترونيكي را به وجود بياورند‚ موشكهاي قاره پيما بسازند‚ وسايل تسخير فضا را اختراع كنند‚ اما هيچ يك از اينها اهميت آن را ندارد كه كسي يك انسان والا به وجود بياورد. و او‚ مادر است. اين‚ آن الگوي زن اسلامي است.
...اسلام با كاركردن زن موافق است. نه فقط موافق است‚ بلكه كار را تا آنجا كه مزاحم با شغل اساسي و مهمترين شغل او‚ يعني تربيت فرزند و حفظ خانواده نباشد‚ شايد لازم هم مي داند. يك كشور كه نمي تواند از نيروي كار زنان در عرصه هاي مختلف بي نياز باشد‚ اما اين كار نبايد با كرامت و ارزش معنوي و انساني زن منافات داشته باشد. نبايد زن را تذليل كنند و او را وادار به تواضع و خضوع نمايند. تكبر از همه ي انسانها مذموم است‚ مگر از زنان‚ در مقابل مردان نامحرم‚ زن بايد در مقابل مرد نامحرم متكبر باشد. فلايخضعن في القول. در حرف زدن مقابل مرد نبايد حالت خضوع داشته باشد. اين‚ براي حفظ كرامت زن است. اسلام اين را مي خواهد و اين‚ الگوي زن مسلمان است. (تاريخ : 25/9/1371)


*** مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي:
دنياي استكباري سرشار از جاهليت‚ در اشتباه است كه خيال مي كند ارزش و اعتبار زن به اين است كه خود را در چشم مردان آرايش كند تا چشمهاي هرزه به او نگاه كنند و از او تمتع بگيرند و او را تحسين كنند. بساط آن چيزي كه امروز به عنوان آزادي زن در دنيا و از سوي فرهنگ منحط غربي پهن شده است‚ برپايه ي اين است كه زن را در معرض ديد مرد قرار بدهند تا از او تمتعات جنسي ببرند. مردان از آنها لذت ببرند و زنها وسيله ي التذاذ مردان بشوند. اين‚ آزادي زن است. كساني كه در دنياي جاهل و غافل و گمراه تمدن غربي ادعا مي كنند طرفدار حقوق بشرند‚ در حقيقت ستمگران به زن هستند. زن را به چشم يك انسان والا نگاه كنيد‚ تا معلوم شود كه تكامل و حق او و آزادي او چيست....
از روزي كه اروپاييها‚ تازه صنايع جديد را به وجود آوردند - در اوايل قرن نوزدهم كه سرمايه داران غربي كارخانه هاي بزرگ را اختراع كرده بودند - و احتياج به نيروي كار ارزان و بي توقع و كم دردسر داشتند‚ زمزمه ي آزادي زن را بلند كردند‚ براي اينكه زن را از داخل خانواده ها به درون كارخانه ها بكشانند‚ به عنوان يك كارگزار ارزان از او استفاده كنند‚ جيبهاي خودشان را پركنند و زن را از كرامت و منزلت خود بيندازند. امروز آنچه كه به عنوان آزادي زن در غرب مطرح است‚ دنباله ي همان داستان و همان ماجراست. لذا ظلمي كه در فرهنگ غربي به زن شده است و برداشت غلطي كه از زن در آثار فرهنگ و ادبيات غرب وجود دارد‚ در تمام دوران تاريخ بي سابقه است. در گذشته هم در همه جا به زن ظلم شده است‚ اما اين ظلم عمومي و فراگير و همه جانبه‚ مخصوص دوران اخير‚ و ناشي از تمدن غرب است. زن را به عنوان وسيله ي التذاذ مردان معرفي كردند و اسمش را آزادي زن گذاشتند‚ درحالي كه به واقع آزادي مردان هرزه براي تمتع از زن‚ و نه آزادي زن بود. (تاريخ : 25/9/1371)


*** مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي:
موضوع زن و برخورد جوامع با او‚ مسئله اي است كه از ديرباز در ميان جوامع و تمدنهاي مختلف مطرح بوده است. هميشه نصف مردم عالم‚ بانوان هستند. قوام زندگي در عالم‚ به همان اندازه كه به مردها وابسته است‚ به همان اندازه هم به زنها وابسته است. زنان‚ بزرگ ترين كارهاي آفرينش را‚ به طور طبيعي‚ برعهده دارند. كارهاي اساسي آفرينش‚ مانند توليدمثل و تربيت كودك‚ در دست زنان است. پس مسئله ي زنان‚ مسئله ي مهمي است‚ و از ديرباز‚ در جوامع‚ در بين متفكرين و در اخلاق و عادات گوناگون ملتها‚ وجود داشته است.
اسلام يك موضع برجسته را در اين بين انتخاب كرده‚ از افراط و تفريط جلوگيري كرده‚ و هشداري به همه ي مردم عالم داده است. اسلام‚ مرداني را كه به خاطر قدرتمند بودن جسمي يا توانايي مالي‚ زنان و مردان را به خدمت مي گرفتند و زن را مورد آزار و احيانا تحقير قرار مي دادند‚ به كلي سرجاي خود نشاند‚ و زن را در جايگاه حقيقي خودش قرار داد‚ و حتي از جهاتي‚ زن را در رديف مرد قرار داد: ان المومنين والمومنات والمسلمين والمسلمات... مرد مسلمان‚ زن مسلمان. مرد عابد‚ زن عابد. مرد متهجد‚ زن متهجد.
پس‚ در اسلام‚ همه ي اين مقامات معنوي و درجات انساني‚ بين زن و مرد‚ بالسويه تقسيم شده است. در اين موارد‚ مرد و زن با يكديگر مساوي و برابرند. هر كس كه براي خدا كار كند ( من ذكرا او انثي ) چه مرد باشد و چه زن‚ فلنحيينه حياتا طيبه .
اسلام در برخي جاها حتي زن را بر مرد ترجيح داده است. مثلا آنجا كه مرد و زن‚ پدر و مادري اند كه فرزندي دارند. اين فرزند‚ اگرچه فرزند هر دو نفر است‚ اما خدمتگزاري فرزند در مقابل مادر‚ لازم تر است. حق مادر بر گردن فرزند‚ بيشتر است‚ و وظيفه فرزند نسبت به مادر‚ سنگين تر است. (تاريخ : 20/7/1373)


*** مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي:
مردم ما چادر را انتخاب كرده اند. البته ما هيچ وقت نگفتيم كه حتما چادر باشد‚ و غيرچادر نباشد. گفتيم كه چادر بهتر از حجابهاي ديگر است. ولي زنهاي ما مي خواهند حجاب خودشان را حفظ كنند. چادر را هم دوست دارند. چادر‚ لباس ملي ماست. چادر‚ پيش از آنكه يك حجاب اسلامي باشد‚ يك حجاب ايراني است. مال مردم ما و لباس ملي ماست.
خانمهاي باسواد مسلمان مومن درسخواني كه يا مشغول تحصيل اند و يا در دانشگاهها بهترين علوم را دربالاترين مدارج تدريس مي كنند‚ زيادند. و اين‚ براي نظام اسلامي‚ مايه ي افتخار است. خانمهايي هستند كه‚ بحمدلله‚ بالاترين تخصصها را در پزشكي و در علوم گوناگون - در زمينه ي علوم انساني‚ در زمينه ي علوم تجربي و در زمينه ي علوم گوناگون ديگر دارند. خانمهايي هستند كه در زمينه ي علوم ديني پيشرفت كرده‚ و به مراتب بالا رسيده اند. يك روز يك خانم بزرگوار در ايران - در اصفهان - بود‚ به نام بانوي اصفهاني ‚ كه خانم بسيار عالي مقامي بود. مجتهده و عارف و فقيه بود. اما فقط او بود. امروز‚ بحمدالله‚ دخترهاي جواني كه در آينده ي نه چندان دور به مقامات عالي علمي‚ فقهي و فلسفي مي رسند‚ بسيارند. اينها افتخار نظام اسلامي هستند‚ و پيشرفت زن‚ يعني اين. (تاريخ : 20/7/1373)


*** مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي:
به بركت انقلاب‚ زن ايراني در راه بسيار خوبي افتاد. امروز‚ زن ايراني مي تواند در ميدان علم وارد بشود و مدارج علمي را طي كند‚ در حالي كه دين و عفاف و تقوا و وقار و متانت و شخصيت و حرمت زن مسلمان را هم حفظ كرده باشد.
...امروز‚ زن در كشور ما مي تواند در ميدان سياست و فعاليتهاي سياسي و اجتماعي و جهادي و كمك به مردم و انقلاب و حضور در ميدانهاي گوناگون‚ شخصيت خودش را با حفظ متانت و وقار و حجاب اسلامي نشان بدهد.
...آيا جنايتي بزرگتر از اين نسبت به زن وجود دارد كه بيايند سر او را با آرايش و مد و جلوه گري و لباس و طلا و زيورآلات بند كنند و از او به عنوان يك ابزار و وسيله‚ در راه مقاصد گوناگون استفاده كنند و نگذارند در ميدان سياست و اخلاق و تربيت وارد بشود اين‚ آن كاري است كه در رژيم گذشته‚ دقيقا و با برنامه انجام مي گرفت. (تاريخ : 26/10/1368)


*** مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي:
در مسأله‏ى زن از دنيا طلبگاريم؛ ما مدعى دنيائيم. حالا مؤسسات وابسته به سازمان ملل يا غير آنها يا فلان مجموعه‏ى روزنامه‏نگار بيايند به اسم حقوق بشر، موضوع حجاب و بعضى از اين قبيل چيزها را زير سؤال بكشند و اظهار طلبگارى كنند، اين واقعيت قضيه را عوض نميكند. ما از دنيا طلبگاريم. دنيا كه عرض ميكنم، يعنى دنياى غرب. ما هستيم كه به دنيا خطاب ميكنيم و ميگوئيم: شما به بشريت عموماً و به زن خصوصاً خيانت كرده‏ايد؛ با كشاندن زن و مرد به وادى ابتلائات جنسى و برافروختن و دامن زدن به آتش زياده‏روى‏هاى جنسىِ بى‏قانون و بى‏نظم در جامعه، با آوردن زن به شكل متبرج به وسط ميدان. معلوم است كه زن، آن بخش زيباى آفرينش بشر است. اين بخش زيبا به طور طبيعى با اندكى در پرده بودن همراه است؛ اين خاصيت اين بخش زيبا و لطيف وجود انسانى است. اين پرده را دريدن و آنچه را كه بايد با نظم و قانون پيگيرى شود - آن نياز غريزى انسانى، چه در زن و چه در مرد - بى‏قانون و بى‏نظم در جامعه رواج دادن، بزرگترين خيانتى است كه در درجه‏ى اول به زن و در درجه‏ى بعد به همه‏ى بشريت - زن و مرد - انجام گرفته؛ اين كار را سياستهاى غربى كرده‏اند. البته اولين ضرر و بزرگترين ضرر را هم خودشان برده‏اند. الان مسأله‏ى همجنس‏گرائى در دنياى غرب يكى از ابتلائات است. البته به رو نمى‏آورند؛ اما حقيقت قضيه اين است كه امروز براى انديشمندان و آنها يكى از دردهاى بزرگ و غيرقابل علاج شده است؛ چاره‏اى هم ندارند. آنطور حركت كردن، آنطور ادبياتِ پرده‏درانه و عريان در زمينه‏ى مسائل جنسى و ارتباط زن و مردم را به ميان آوردن، آنطور جنس زن را - يعنى همان بخش زيبا و لطيف و مستور و در پرده‏ى وجود بشر را - براى شغل، براى تبليغات، براى كار، به ميدان كشاندن، از لبخند او، از زيبائى‏هاى او، از جسم او، از چهره‏ى او براى ترويج فلان جنس بى‏ارزش و پست، براى به دست آوردن پول استفاده كردن، اين چيزها را هم دنبال خودش دارد؛ طبيعى است. اين كارها را دنياى غرب كرده، اين كارها را سياستهاى غربى كرده‏اند؛ مربوط به اديان هم نيست، مربوط به مسيحيت و يهوديت هم نيست؛ مربوط به سياستهاى جديدى است كه از حدود صد و پنجاه سال پيش - حالا دقيق نميتوانم عرض كنم - در دنيا رايج شده. .(تاريخ : 13/4/1386)

 

 

 

 

 

 

 

 


๑۩๑ سید مهدی رضوی:09381954355 ๑۩๑

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


مـــــوضوعات مـــــرتبط: بـایگانــــــی مـطالب زیبــــا، مطالب زیبا وخواندنی، ،
[ 21 / 3 / 1391 ] [ 20:0 ] [ سید مهدی رضوی ] [ ]
░▒ نظر یادت نره همسنگر گرامی، برای بهتر شدن سایت لطفا اینجا کلیک نمائید heiat110.lxb.ir ▒░
پایگــاه مداحـــــــــــی

بــــــسـم الله الـــــــرحــمن الـــــــرحــیـم شما جوانید قدر لحظات جوانی را بدانید هــرگز جـز بـرای رضـای خـدا کاری نکنید. {حــــــضـرت آیــت آلله امــام خـامنـــه ای} تـا کــــــــور شـود هــر آنکـــه نـتواند دیـــد بین مـــن و رهبــــــر عزیزم عهــدی سـت ســید عــــــــلی حســــینی خـامنـــه ای فـــــرمانده ی ارشد سـپاه مهـــدی سـت شــادی دل حـضــرت زهــرا(س) صـــلوات نــویسنده: ســـــیـد مـهــــدی رضـــوی
مـوضوعــــــــــات وب
امـــــــکانات وب