(وبسایت مداحی کربلایی محسن احمدی)

(سایت مداحی کربلایی محسن احمدی)
بانوای دلنشین کربلایی محسن احمدی دوشنبه شبـــــــها راس ساعت:21 نعمت آباد خ میرزایی جنب خیابان مینو حسینیه حضرت ابوالفضل العباس(ع)،سامانــــــه هیئت:09381954355،سایت سیاسی مذهبی،اشعار مذهبی،اشعار مهدوی،احادیث و روایات
دانلود مداحی با صدای کربلایی محسن احمدی
آخـــرين مـطالــــــب
لـــــینک های ویـــــژه

 

امام خمینی (ره) و نگاه به آینده

حامد ملکوتی ، رایزن فرهنگی ایران در سودان مي گويد : « یک روز در دفتر کار خود بودم که تلفن همراهم زنگ زد . صدای جوانی به گوشم رسید که گفت : من خمینی هستم . با تعجب گفتم : اگر ممکن است دوباره تکرار بفرمائید . او دوباره با صدايی رسا و پرطنین گفت : « من خمینی هستم » . وقتي به ديدنم آمد ، یک جوان 28 ساله سیاهپوست ، بسیار بشاش و شاداب و مصمم دربرابرم ظاهر شد و گفت : " نام من خمینی است و در سال 1982 م ( 1361ه . ش ) در خارطوم متولد شدم . پدرم آنچنان شیفته شخصیت امام خميني شده بود که فرزند تازه متولد شده خود را خمینی نام نهاد و با افتخار تمام ، اسم مرا با این عنوان به بستگان و اقوام و دوستان خود معرفی کرد . "

وي افزود :
من به همه جوانان ایرانی مي گويم خوشا به حال شما که چنین رهبري داشته ايد . به راهتان ادامه دهيد که پيروزيد . امام خمینی و آیت الله خامنه ای ، برای انسان‌ های آزاده در سراسر جهان مایه فخر و مباهات هستند . بدانید اگر امام خمینی (ره) از دنیا رفته است ، هزاران خمینی دیگر در همه جای دنیا با فکر و اندیشه او متولد شده‌ اند و به عشق او ، پرورش یافته اند و راه او را ادامه می ‌دهند .
به راستی خمینی که بود ؟ چگونه است که جوانان حتی در دورترین نقاط ، با افتخار و سربلندی تمام ، خود را خمینی معرفی می ‌کنند ؟
*********************

اکنون جهان با گرایش روزافزون انسان معاصر به دین و معنویت روبروست که بسیاری آن را متاثر از مجاهدتهای خستگی ناپذیر امام خمینی می دانند . اینک شور و شوق معنوی انسان های عصر جدید ، ياد امام خميني را در اذهان زنده مي کند که معتقد بود ملتها تشنه ارزش های زیبا و جاودان وحی هستند و اگر با آن آشنا شوند ، به آن می گروند .
گوينده:
" رابرت ماکواند " نویسنده آمریکایی ، قرن بیست و یکم را قرن کنجکاوی معنوی بشر توصیف می کند و با ارائه مجموعه ای از آمار و ارقام ، پیش بینی می کند که : " سده بیست و یکم ، دوره جدید هیجانات مذهبی است و در شرایط حاضر هیچ قدرت اجتماعی ، قوی تر از دین وجود ندارد . "
البته کارشناسان تحلیل های مختلفی را درمورد رویکرد جدید به دین در جوامع پیشرفته صنعتی ارائه کرده اند ، اما بسیاری معتقدند این گرایش به اخلاق و معنویت ، حاصل نوعی خودآگاهی و بیداری در ملتها است .

امام خمینی ، حکیم ، عارف و سیاستمدار قرن بیستم با اخلاص و احساس وظیفه دینی ، وارد میدان مبارزه ای بزرگ و تاریخی شد تا هنجارهای نادرست جامعه عصر نوین را تغییر دهد . او در پرتو ایمان و اتصال به خداوند یکتا ، اقیانوس مواج انسانها را به حرکت درآورد و ملتهای محروم و ستمدیده را به مقابله با ستم و بیداد فرا خواند . افکار و اندیشه های امام خمینی ، محدود به قشر خاصی از جامعه نبود . او به تعالی انسان ها برمبنای تعالیم دین حق تاکید داشت و اساس رسالت انبیاء را تربیت انسان می دانست .
امام خمینی در وصیت نامه جامعی که از خود به یادگار گذاشته ، مسیری را ترسیم کرده است که حرکت در آن ، انسان را به سر منزل مقصود می رساند . ایشان درابتدای این سند پرمحتوا و غنی ، به شرح حدیث ثقلین می پردازد که عموم مسلمانان ، بر صحت آن اذعان دارند . از نگاه امام خمینی ، آنچه که رشد و سعادت را برای ملتها به ارمغان می آورد و جهان را به قسط و عدل سوق می دهد ، بهره گیری از آموزه های قرآن و سپردن حکومت به دست انسانهای شایسته و صالح است . در این رابطه ، امام خمینی ، اصل حکومت دینی را به بهترین شکل معرفی می کند و در نگرش ایشان ، حکومت نیکان و پارسایان می تواند تامین کننده سعادت دنیا و آخرت امت اسلام باشد . این نوع حکومت ، در ذات ، با ستمگری ، فساد و تجاوز مخالف است . بدیهی است از آنجا که حکومت براساس ارزشهای معنوی و دینی ، منافع قدرت طلبان را به مخاطره می افکند ، با چالشهای و موانع زیادی از سوی دشمنان توطئه گر روبرو خواهد شد .
اما کسانی که راه خدا را درپیش گیرند و در این طریق ، پایداری ورزند ، از یاری خداوند بهره مند می شوند . امام خمینی در وصیتنامه خویش به همگان سفارش می کند که : « با یاد خدای متعال به سوی خودشناسی و خود کفایی و استقلال با همه ابعاد آن به پیش بروید ، که بی تردید دست خدا با شماست . »

امام خمینی یک مکتب سیاسی بسیار تاثیرگذار را در آخرین دهه های قرن بیستم ارائه کرد که در آن معنویت و سیاست با هم پیوستگی ذاتی دارند . این مکتب ، راهی نو را پیش پای انسان معاصر می گذارد و در آن به ابعاد مادی و معنوی انسانها توجه کامل شده است . امام در وصیت نامه خویش می فرماید : « اسلام مکتبی است که برخلاف مکتب های غیرتوحیدی ، در تمام شئون فردی و اجتماعی / مادی و معنوی / و فرهنگی و سیاسی و نظامی و اقتصادی دخالت و نظارت دارد و هیچ نکته را ولو بسیار ناچیز ، که در تربیت انسان و جامعه و پیشرفت مادی و معنوی نقش دارد ، فرو گذار ننموده است . اسلام موانع و مشکلات سر راه تکامل فرد و اجتماع را ، گوشزد نموده و برای رفع آنها کوشیده است . »

امام خمینی از ملتها می خواهد که در دنیای پیشرفته امروز ، برای دستیابی به آینده ای روشن ، به جای غوطه ور شدن در موضوعات فرعی و انحرافی ، به مسایل اساسی توجه کنند . درزمینه علم و فناوری نیز راه پیشرفت را بپیمایند و خودکفا باشند . درعین حال ، باید از پیامدهای منفی و تباه کننده فرهنگ غربی بپرهیزند . امام (ره) می فرماید : « اگر مراد از مظاهر تمدن و نوآوریها ، اختراعات ، ابتکارات و صنایع پیشرفته است که در پیشرفت و تمدن بشر دخالت دارد ، هیچ گاه اسلام و مذهب یکتاپرستی با آن مخالفت نکرده و نخواهد کرد ، بلکه علم و صنعت مورد تاکید اسلام و قرآن مجید است . ولی اگر مراد از تجدد و تمدن به آن معنی است که بعضی روشنفکران می گویند که آزادی در تمام منکرات و فحشاء حتی همجنس بازی و از این قبیل ، تمام ادیان آسمانی و دانشمندان و عقلای عالم با آن مخالفند . »

امام خميني ، اعتقاد عمیق و صادقانه ای به نقش تعیین کننده مردم در سرنوشت خود دارد و بر این نظر است که توده های مردم می توانند درجهت ایجاد جهانی سرشار از معنویت و زیبایی ، تلاش کنند . در دیدگاه او ، رأي و خواست مردم ، موجب اقتدار و سلامت نظام سياسي می شود . لذا از مردم مي خواهد که در همه امور مملکت ، نظارت و دخالت داشته باشند و مسئولان و نمايندگاني را برگزینند که شايسته و کاردان / و پایبند به ارزشهای اخلاقی باشند . چرا که با انتخاب مسئولان دلسوز و توانمند ، در آينده ، بسياري از مشکلات پيش نخواهد آمد و يا به نحو شايسته برطرف خواهد شد .

امام خمینی ، نگاهی جهانی به نوع بشر دارد و همگان را به پاسداری از فرهنگ و موازین انسانی و عدالت اجتماعی فرا می خواند . انديشه خداجویانه امام خميني ، هيچ سازشی را با اردوگاه کفر و جهل و ستم نمي پذيرد . او استقلال را ، آزادي از قيد و بند قدرتهاي بيگانه / و آزادي را ، رهایی از بندگي غيرخدا مي دانست . آقاي شيخ محمد ، انديشمند لبناني مي گويد : « اگر مي بينيد که وسوسه هاي شيطاني از دل ما رخت بربست و ما با دلهاي اميدوار ، پاک و بدون هراس مبارزه کرديم ، به خاطر انديشه هاي سازنده امام خميني بود . او با انديشه فرانگر خود ، ذلت و زبوني را شايسته هيچ انساني نمي دانست و هرگاه به دفاع از حق بر می خاست ، حقوق تمامي ملل دربند را در نظر مي گرفت . »

امام خميني (ره) تصوير واقع گرايانه اي از صلح ، عدالت اجتماعي و گفتگوي بين مذاهب را ارائه داد . خط مشی او بر اين حقيقت استوار بود که اگر ملتها به دفاع از ارزشهاي انساني و مبارزه با ظلم و بيداد برخيزند ، قدرتهاي سلطه گر نمی توانند حيات ظالمانه خود را ادامه دهند . بنابراين اگر ملتها از فرهنگ خود باختگي و تسليم دربرابر بيگانگان فاصله بگيرند ، در آينده ، طعم عزت و سربلندي را خواهند چشید .

بدين گونه ، انديشه بلند امام خميني ، مرز زمان و مکان را درنورديد و به صورتي فراگير ، موجي از خودآگاهي را در بین ملل ستمدیده ايجاد نمود . احمد هوبر محقق و روزنامه نگار سوئيسي مي گويد :
« افکار و آرمانهای امام خميني با انقلاب اسلامی که همزمان سه جنبه مذهبي ، سياسي و فرهنگي را در خود دارد ، فراگير و پيش رونده است . درواقع ، آنچه که از قلب بزرگ مردي چون امام خميني آغاز شد ، يک هشدار مثبت از سوي خداوند بود و اعلام خطر نسبت به راههاي غلطي که انسانهای عصر جدید انتخاب کرده اند . "

در پی تاثیرات جهانی امام خمینی است که امام خامنه ای می فرماید : " حقیقتا ً برای انسان بی نظیری مثل امام عزیز ، جا دارد که هوشمندانه ترین ذهنها و صاف ترین دلها و جانها ، از احساس تعظیم و تکریم نسبت به او سرشار شوند . فرق است میان شخصیتی که به خاطر مقام و سمت ظاهریش مورد احترام واقع شود ، با کسی که شخصیت و عظمت وجودیش ، هر انسان هوشمندی را به تعظیم و تکریم وادار می کند . امام عزیز ما از این نوع انسانها بود . "
رحلت امام خمینی ، این شخصیت بزرگ معاصر را به همه آزادگان و عدالتخواهان جهان تسلیت می گوئیم و ياد و راهش را گرامي مي داريم .


๑۩๑ سید مهدی رضوی:09381954355 ๑۩๑

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


مـــــوضوعات مـــــرتبط: اخبار سیاسی، داســــــتان هـــــا، ،
[ 14 / 3 / 1391 ] [ 23:0 ] [ سید مهدی رضوی ] [ ]
░▒ نظر یادت نره همسنگر گرامی، برای بهتر شدن سایت لطفا اینجا کلیک نمائید heiat110.lxb.ir ▒░
پایگــاه مداحـــــــــــی

بــــــسـم الله الـــــــرحــمن الـــــــرحــیـم شما جوانید قدر لحظات جوانی را بدانید هــرگز جـز بـرای رضـای خـدا کاری نکنید. {حــــــضـرت آیــت آلله امــام خـامنـــه ای} تـا کــــــــور شـود هــر آنکـــه نـتواند دیـــد بین مـــن و رهبــــــر عزیزم عهــدی سـت ســید عــــــــلی حســــینی خـامنـــه ای فـــــرمانده ی ارشد سـپاه مهـــدی سـت شــادی دل حـضــرت زهــرا(س) صـــلوات نــویسنده: ســـــیـد مـهــــدی رضـــوی
مـوضوعــــــــــات وب
امـــــــکانات وب