(وبسایت مداحی کربلایی محسن احمدی)

(سایت مداحی کربلایی محسن احمدی)
بانوای دلنشین کربلایی محسن احمدی دوشنبه شبـــــــها راس ساعت:21 نعمت آباد خ میرزایی جنب خیابان مینو حسینیه حضرت ابوالفضل العباس(ع)،سامانــــــه هیئت:09381954355،سایت سیاسی مذهبی،اشعار مذهبی،اشعار مهدوی،احادیث و روایات
دانلود مداحی با صدای کربلایی محسن احمدی
آخـــرين مـطالــــــب
لـــــینک های ویـــــژه

حس ششم خود را اینگونه تقویت کنید؟!

قطعا دوست دارید حس‌های پنج‌گانه بویایی، چشایی، بینایی و... را تقویت کنید. اما حواستان به حس ششمتان هم هست؟ این حس می‌تواند در زندگی شما خیلی مهم باشد البته به شرط اینکه به فکرش باشید و آن را تقویت کنید.

حس ششم (پایگاه مداحی کربلایی محسن احمدی)

بعضی‌ فکر می‌کنند حس ششم یک نیروی ماورایی است، بعضی‌ دیگر هم فکر می‌کنند فقط حس ششم دارند. برخی دیگر هم فکر می‌کنند این حس یک شانس است که بعضی‌ دارند و بعضی‌ ندارند. اما جالب است که گروهی از دانشمندان می‌گویند، این حس را می‌توان یک قدرت واقعی در انسان‌ها دانست که با آزمایش‌در آزمایشگاه‌ها و حتی در اسکن‌های مغزی می‌توان وجود آن را نشان داد. با خواندن این مطلب حتما پدیده‌ای را که گاهی با وجودتان آن را حس کرده‌اید و حتی براساس آن تصمیم گرفته‌اید در خواهید یافت و حتی می‌توانید آن را تقویت کنید.

 

تحقیقات نشان می‌دهد، غریزه ما گاهی زودتر از عقل و منطق شرایط را درک و به زبان بدن ترجمه می‌کند. درواقع گاهی غریزه چیزهایی را که باید بدانیم قبل از آنکه هشیارانه و از طریق مغز آنها را دریابیم به ما انتقال می‌دهد. این روندی است که غریزه ما حالت فیزیکی پیدا می‌کند.

 

بردن یا باختن را قبل از شروع بازی حدس می زنید
زمانی که قلبتان به شدت می‌زند، عرق را روی سطح بدنتان حس می‌کنید و احساس دل‌آشوب و احساس خطر دارید یا حتی گاهی که ضربان قلب و تعداد نفس کشیدن‌تان طبیعی است و هیچ علامتی ندارید هم حس ششم (یا غریزه) شما ممکن است درحال ارسال پیام به شما باشد.

 

سال گذشته «دکتر‌بارفابی دان»، پروفسور عصب‌شناسی و محقق رفتارشناسی انسانی در دانشگاه «وست هاکل» یک تحقیق بسیار جالب انجام داد. او گروهی از افراد را انتخاب کرد و از آنها خواست که ضربان قلب خود را در حالت‌های مختلف حدس بزنند. سپس از این افراد درخواست کرد در یک بازی حدس زدن و کشیدن ورق بازی شرکت کنند. آنها در این بازی 4 دسته ورق مختلف پیش رو داشتند که بدون آنکه بدانند در هرکدام از آنها فقط چند عدد وجود داشت. در این بازی حدس زدن درست هرعدد باعث به دست آوردن پول و هر 3 اشتباه درحدس زدن شماره درست باعث از دست دادن پول می‌شد.

 

درنهایت پس از چندبار بازی کردن، افرادی که بهترین حدس‌ها را می‌زدند جدا شدند و مشخص شد آنها بیشتر از دیگران می‌توانند عددهای صحیح را حدس بزنند. جالب این بود که گروه دکتردان به این نتیجه رسیدند گروهی که حدس‌های بهتری در مورد اعداد روی برگه‌های بازی می‌زدند در حالت‌های مختلف ضربان قلب خود را هم بهتر حدس می‌زدند و درواقع قدرت پیش‌بینی یا غریزه یا حس ششم آنها قوی‌تر از بقیه است.

 

مطالعه‌ای که پیش‌تر در دانشگاه ایوا انجام گرفته هم در نوع خود جالب بود. در این مطالعه میزان عرق‌کردن کف دست‌های چند شرط‌بند اندازه‌گیری می‌شد. طبیعی بود که استرس باعث افزایش عرق کردن کف دست‌ها می‌شود. مطالعه نشان داد در مورد برخی افراد آنها به محض آنکه ورق‌های خود را دریافت می‌کردند، در صورتی‌که ورق‌ها مناسب نبودند، شدت عرق کردن دست آنها بالا می‌رفت و جالب اینکه این موضوع حتی قبل از آن بود که دیگران ورق‌های خودشان را دریافت کنند و جالب‌تر اینکه در بیشتر موارد این افراد درنهایت بازنده بودند. این به آن معنا بود که افراد موردتحقیق توانایی حدس زدن برد و باخت خود را قبل از اینکه فرصت تجزیه و تحلیل منطقی را داشته باشند، دارند.


وقتی نابیناها می بینند

چشم
عملکرد دستگاه بینایی انسان را می‌توان اینگونه خلاصه کرد: «چشم‌ها تصاویر را دریافت می‌کنند و مغز آنها را پردازش می‌کند. اما واقعیت این است که انسان دوگونه بینایی دارد؛ بینایی خودآگاه و بینایی ناخودآگاه و درواقع بینایی چشمان ما خیلی بیشتر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم.» برای مثال، افرادی که به دلیل ضایعات مغزی بینایی خود را از دست می‌دهند، می‌توانند دربسیاری از موارد جهت حرکت یک شی‌ء‌ را حدس بزنند یا از روی حالت چهره یک انسان که در سکوت کامل است به احساسات او پی ببرند. این در حالی است که آنها امکان دیدن آن اشیا یا آن انسان‌ها را ندارند.

 

درواقع بینایی ناخودآگاه آنها از محرک‌های بینایی امواجی را دریافت می‌کنند، این در حالی است که بینایی خودآگاه آنها هیچ ایمپالسی دریافت نکرده است. با وجود آنکه بینایی معمول آنها هیچ تصویری دریافت نمی‌کند اما آنها می‌توانند تاحدودی از اطراف خود باخبر باشند و البته این چیزی است که خود آنها هم نمی‌توانند هیچ توضیحی برای آن پیدا کنند.

 

افرادی که بینایی ناخودآگاه دارند شاید گروهی خاص باشند اما درعین حال آنها می‌توانند نشانه‌ای از اتفاقی باشند که برای همه آدم‌ها می‌افتد. همه انسان‌ها نوعی از اطلاعات بینایی را جذب و پردازش می‌کنند که به دستگاه بینایی خودآگاه راه نمی‌یابد و در آن پردازش نمی‌شود.

 

پروفسور جوی هرش، مدیرمرکز MRI دانشگاه پزشکی کلمبیا، می‌گوید او و تیمش نشان داده‌اند واکنش مغز ما در قبال تماشای تصاویر افرادی که حالت‌های ترسان و ناراحت دارند، احساس اضطراب است.

این نکته به نظرتان عجیب نیست؟ اما نکته این است که به گفته دکتر هرش حتی اگر این تصاویر را آنقدر سریع به افراد نشان دهیم که آنها درواقع این تصاویر را نبینند هم باز واکنش احساس اضطراب در مغز و بدن فرد شکل می‌گیرد.

 

پروفسور هرش می‌گوید: «هسته آمیگال که مرکز مهمی در ابراز احساسات و شکل‌گیری آنها در انسان است، حتی وقتی تصاویر با سرعت 33صدم ثانیه پیش چشم می‌آید- یعنی سرعتی که مغز نمی‌تواند چیزی را که می‌بیند پردازش کند- واکنش نشان می‌دهد، این واکنش درواقع واکنش اضطرابی است.» چنین واکنشی را می‌توان ناشی از رفتار پیشینیان انسان دانست، زمانی که هر غریبه‌ای می‌توانست یک خطر بالقوه محسوب شود و بیگانه‌ای می‌‌توانست از خطر دور بماند که هرچه سریع‌تر حس مناسب را در افراد جامعه‌ای که به آن پاگذاشته بود ایجاد کند.


حس ششم نمی‌گذارد چاق شوید

دستگاه گوارش
بیشتر انسان‌ها فکر می‌کنند اکثریت انسان‌ها افرادی شکمو هستند که اگر به میل خود غذا بخورند بسیار چاق می‌شوند اما اگر به غریزه و حس ششم خود در مورد چقدر خوردن و چی خوردن اعتماد کنید سالم‌تر از زمانی خواهید بود که به رژیم‌های غذایی پایبند بوده‌اید؛ پروفسور تریسی تیلکا، فوق‌تخصص روانشناسی در دانشگاه ایالی‌اوهایو، پس از بررسی رفتارهای غذایی 1250 دانشجوی دختر طی 3سال اعلام کرد آنهایی که به غریزه و حس درونی خود در مورد گرسنگی و سیری و انتخاب نوع و میزان غذاها تکیه داشتند پس از طی 3سال BMI مناسب‌تری نسبت به آنهایی که هرروز کالری موادغذایی را که می‌خوردند محاسبه کرده و سعی می‌کردند برای خود برنامه غذایی با محدودیت کالری داشته باشند، داشتند.

 

در مطالعه‌ای دیگر که در سال 2005 به چاپ رسید هم نشان داده شد زنانی که به حس درونی خود به غذا خوردن یا نخوردن تکیه داشتند پس از 2سال نسبت به زنانی که از انواع رژیم‌های غذایی استفاده می‌کردند وزن‌ مناسب‌تر، کلسترول خون پایین‌تر و فشارخون طبیعی‌تری داشتند. حتی در مطالعاتی دیگر مطرح شده، افرادی که به حس درونی خود و غریزه‌شان در مورد غذا خوردن اتکا می‌کنند بیشتر به داشتن برنامه زندگی سالم و برنامه منظم ورزش و فعالیت جسمانی فکر می‌کنند و و می‌شود گفت اعتمادبه‌نفس مناسب‌تری دارند.


حس ششم چشم‌هایتان را تقویت کنید
دکتر ئباتریس دی‌گلادر، فوق‌تخصص نورولوژی می‌گوید: «همه ما اطلاعاتی را جذب و پردازش می‌کنیم که در حیطه خودآگاه ما ثبت نمی‌شوند.درکل می‌شود گفت، همه انسان‌ها یک‌جور آگاهی‌ها و بینش‌هایی دارند که در آن قسمت‌های بدوی مغز درگیر هستند و این آگاهی و بینش‌ها ربطی به خودآگاه ندارد.» اما نکته‌ای که باعث درنظر گرفته نشدن این حس آگاهی می‌شود چیست؟

 

دکتر دی‌گلادر می‌گوید: «انسان به شدت به بینایی، عقل و منطق خود وابسته شده است و برای همین به این غریزه یا حس غریزی خود تکیه نمی‌کند، برای مثال، اگر وارد محیطی شوید که ناگهان در آن دچار اضطراب شدید، به جای اینکه فکر کنید حس ششم شما این نکته را رقم زده، به این فکر کنید که شاید رنگ دیوارها پایین بودن سقف یا حتی دیدن این محل در خواب باعث رقم خوردن اضطراب در شماست.»


چطور حس ششم دستگاه گوارش‌تان را تقویت کنید.
اگر می‌خواهید غریزه غذاخوردن عالی داشته باشید باید به تمام امواجی که دستگاه گوارش و مغزتان می‌فرستد به دقت گوش کنید. بهترین کار این است که هر 3 یا 4 ساعت چیزی بخورید و زمانی که احساس کردید انرژی گرفته‌اید و تاحدودی سیر شده‌اید و قبل از اینکه فکر کنید زیادی خورده‌اید دست از غذاخوردن بکشید.

 

کار دیگری که می‌توانید بکنید هم این است که قبل از شروع غذا به آنچه می‌خواهید بخورید فکر کنید و ببینید چه مقدار از آن غذا برای شما کافی خواهد بود و این حجم غذا در بدن شما چه میزان انرژی ایجاد خواهد کرد. اینگونه حس غریزی‌تان بهتر درمورد میزان و چگونگی غذاهایی که باید بخورید شما را هدایت خواهد کرد.


بوها روی شماها تعصیر میگزارند

بینی
محققان می‌گویند بینی انسان روی بسیاری از تصمیماتی که می‌گیرد تاثیر می‌گذارد. درواقع قدرت بویایی ما، حتی اگر به‌طور خودآگاه متوجه آن نشویم، روی عملکرد مغزمان تاثیر می‌گذارد. در مطالعه‌ای که اخیرا در بلژیک انجام گرفته از گروهی از مردان خواسته شد در اتاق‌هایی جداگانه به تماشای یکسری عکس‌ بنشینند.

 

در زمان تماشای عکس‌هایی از انسان‌ها در این اتاق‌ها بوهای مختلف مثل بوی اشک (مشابه بوی محلول نمکی)، بوی گل رز، بوی غذا و بوی جوهر پخش شده و درنهایت مشخص شد تماشای عکس‌های یکسان در انسان‌های مختلف باتوجه به بوهای اتاقی که در آن بودند احساسات مشابهی را ایجاد کرد.

 

درنهایت محققان می‌گویند، پخش بوی محلول نمکی حس مهربانی و احساس علاقه و محبت به مادران را در تصاویر زنان در این مردان ایجاد می‌کرد؛ بوی گل احساس علاقه و احساسات رمانتیک و بوی غذا هم یادآور خاطرات مربوط به خانه و تجملات خانوادگی است. در واقع همین ویژگی‌هاست که روی انسان‌ها تاثیر می‌گذارند و ممکن است فرد را نسبت به فرد دیگری دچار احساس خوب یا بد کند.

 

اما نکته جالب ماجرا این است که محققان می‌گویند، برخی بوها ممکن است روی رفتار انسان‌ها تاثیر بگذارد. برای مثال تحقیقی در فرانسه نشان داده، وجود یک بوی مخصوص در فروشگاه‌ها می‌تواند خریداران را مدت زمان بیشتری در فروشگاه نگه دارد و متوسط خرید کردن آنها را بالا ببرد.

 

درمطالعه‌ای دیگر در هلند هم نشان داده شده وجود بوی دائمی وانیل در یک فروشگاه مخصوص لباس‌های زنانه فروش این فروشگاه را دو برابر کرده است. چطور حس ششم بویایی‌تان را تقویت کنید؟ اگرچه هنوز هیچ‌کس نتوانسته راهی پیدا کند که میزان گیرنده‌های بویایی در بینی انسان را افزایش دهد اما حالا محققان می‌گویند اگر افراد بوی عرق خود را استشمام کنند قدرت بویایی تیزتری خواهند داشت (این به دلیل وجود برخی ترکیبات استروئیدی در تعریق انسان است.)

 

اما نکته جالب‌تر اینکه برخی تحقیقات جدید نشان داده ورزش کردن هم می‌تواند روی قدرت بویایی انسان تاثیر بگذارد زیرا با ورزش کردن میزان آدرنالین خون بالا می‌رود و این باعث انقباض عروق بینی و بالارفتن میزان استنشاق هوا توسط بینی‌ها می‌شود اما این را هم بدانید که زندگی در شهرهای شلوغ به ضرر قوه بویایی شماست.

 

رسپتورهای بویایی شما هر 3هفته یک‌بار از بین می‌روند و رسپتورهای جدید جای آنها را می‌گیرند اما زندگی در شهرهای آلوده باعث کاهش تعداد این رسپتورها و نیز کاهش ساخت رسپتورهای جدید می‌شود.


دقت نکنید
قدرت تفکر، منطق، استدلال و تشخیص شما در ادراک شما از جهان پیرامون‌تان نقش دارند؛ حتی وقتی درحالت خودآگاه متوجه آن نیستید حس قضاوت شما فعال است.

 

اگر از شما بپرسند که فکر می‌کنید زمانی که با دقت کامل روی موضوعی متمرکز هستید گیرایی و درک شما بالاتر است یا وقتی که برآن موضوع متمرکز نیستید چه پاسخی می‌دهید؟ به‌طور قطع خواهید گفت وقتی با تمام تمرکز و حواس بر آن متمرکز باشید اما باور می‌کنید که پاسخ‌تان اشتباه بوده است؟ در مطالعه‌ای که نتیجه آن در سال 0102 در نشریه «ینجر نورو...» به چاپ رسیده محققان به گروهی از افراد تصاویر انتزاعی و مفهومی را نشان دادند.

 

دراین آزمایش از آنها خواسته شد نیمی از تصاویر را بادقت و تمرکز کامل نگاه کنند و نیمی دیگر را صرفا بدون توجه، جالب بود که در این میان افراد داوطلب بیشتر تصاویری را که بدون دقت تماشا کرده بودند به‌خاطر آوردند تا تصاویری را که برآن تمرکز کرده بودند.

کن پالر، پروفسور نورولوژی و یکی از محققان اصلی این تحقیق می‌گوید: «حتی زمانی که تمرکز ندارید و از خودآگاه خود استفاده نمی‌کنید حس ششم به پردازش اطلاعات مشغول است، زمانی که تمرکز، منطق و خودآگاه شما بر چیزی متمرکز نیست ناخودآگاه یا حس ششم راحت‌تر و سهل‌تر به پردازش اطلاعات مشغول می‌شود و اینگونه حتی بهتر هم عمل می‌کند و درنهایت هم می‌تواند به نتیجه موردنظر برسد.»

 

دکتر ژکارتیوس، متخصص روانشناسی در دانشگاه رادباد در هلند می‌گوید تمرکز نداشتن، باعث می‌شود بهتر تصمیم بگیرید! در سال5002 دکتر ژکارتیوس از 001نفر داوطلب خواست به ارزیابی 4مدل اتومبیل بپردازند که هرکدام از‌ آنها در چند بخش با اتومبیل‌های دیگر تفاوت داشتند. در یک گروه افراد بادقت تمام به بررسی مشخصات اتومبیل‌ها پرداختند و تصمیم گرفتند و گروه دیگر فقط نگاهی سریع به اتومبیل‌ها انداختند سپس به کاری دیگر مشغول شدند.

 

درنهایت تنها 52درصد از افرادی که با تمرکز کامل اتومبیل‌ها را بررسی کرده بودند توانستند اتومبیل‌های برتر را انتخاب کنند اما در نقطه مقابل 06 درصد از کسانی که فقط نگاهی به اتومبیل‌ها کرده بودند توانستند اتومبیل بهتر را انتخاب کنند. دکتر ژکارتیوس در این مورد می‌گوید: «زمانی که افراد مشغول کار دیگری هستند، ناخودآگاه حس ششم آنها مشغول پردازش اطلاعات تصاویری است که دیده است و اینگونه می‌شود که تصمیم‌گیری در این حالت درست‌تر از زمانی است که افراد به صورت خودآگاه و با تمرکز کامل به پردازش اطلاعات می‌پردازند.»

 


حس ششم در خواب وجود دارد
تمام تصاویری که در طول روز می‌بینید (گربه‌ای که در خیابان دیده‌اید، کشتی تفریحی که در برنامه خبری تلویزیون تماشا کرده‌اید و...) در مغز شما ثبت می‌شوند و سپس در زمانی که خواب هستید دوباره سراغ شما می‌آیند و در واقع همین تصاویر هستند که رؤیاهای شما را شکل می‌دهند. در بخش موسوم به خواب «REM» مغز شما سراغ این تصاویر می‌رود و آنها را مجدد پردازش می‌کند.

 

دکتر «ربه‌کا اسپنسر»، پروفسور روانپزشکی و استاد دانشگاه «آمرست» در ماساچوست در این مورد می‌گوید: «مرحله REM خواب در زندگی انسان نقش مهمی بازی می‌کند، این مرحله در حل کردن مسائل، مشکلات و تصمیم‌گیری انسان بسیار مهم است، زیرا در این مقطع مغز اطلاعات و تصاویر را در کنار هم می‌گذارد و به راه‌حل‌های جدید و راه‌های بهتر فکر می‌کند.» در اینجا شما به راه‌حل‌هایی می‌رسید که محال بود در زمان بیداری به آنها برسید. در ضمن مرحله REM خواب در تثبیت احساسات شما هم نقش دارد.

 

دکتر اسپنسر می‌گوید: «دلیل اینکه خیلی از اوقات درست در زمان بیدارشدن به همسر، فرزندان یا والدین خود فکر می‌کنید همین موضوع است؛ مرحله REM خواب باعث می‌شود احساس ارتباط عاطفی و علاقه شما در حالت ناخودآگاه تقویت شود.» دکتر «دیوید بارو»، فوق تخصص نورولوژی سلولی در دانشگاه هاروارد و نویسنده کتاب «کمیته خواب» در سال‌های اخیر روی نحوه خواب و چگونگی رؤیا دیدن انسان‌ها تمرکز و پژوهش داشته است و می‌گوید، طی 2سال تحقیق متوجه شده است که بیش از یک‌سوم افراد موردمطالعه که طی روز با مسئله یا مشکلی روبه‌رو بوده‌اند در زمان خواب برای آن مسئله راه‌حلی پیدا کرده‌اند. رؤیا دیدن فاقد منطق‌های معمولی انسانی است، شما در رؤیا از قید و بندهای معمول تفکر و منطق دور می‌شوید و برای همین راه‌حل‌هایی پیدا می‌کنید که محال است در حالت بیداری و ذهن خودآگاه آنها را بیابیم.»


حس ششم خوابتان را تقویت کنید
برای آنکه یک مسئله سخت یا یک مشکل را حل کنید خواب خودتان را به تاخیر نیندازید، بگذارید ضمیر ناخودآگاه‌تان آن مسئله را حل کند. دکتر بارو در این مورد یک نسخه جالب دارد: «روی تخت دراز بکشید و مشکل خودتان را روی کاغذ بنویسید و با فکر کردن به آن به خواب بروید، اینگونه ضمیر ناخودآگاه و حس ششم شما مشکل را برایتان حل می‌کند.»

"جام نیوز"


๑۩๑ سید مهدی رضوی:09381954355 ๑۩๑

نظرات شما عزیزان:

صالح شادگان
ساعت4:13---7 مرداد 1391
سلام برادر بزرگوار همیشه حسینی باش در پناه حق پیروزباشید انشاالله من شمارا لینک کردم منتظر حضورگرمتان هستم
پاسخ:ممنون از لطف شما همسنگر گرامی


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


مـــــوضوعات مـــــرتبط: دانستنیــــــــــــها، دانستنیهای علمی، اخبا علمی، ،
بــــــــــرچـــسب‌هــا: حس ششم, نیروی ماورایی, حس ششم (یا غریزه), عملکرد دستگاه بینایی, حس ششم نمی‌گذارد چاق شوید, حس ششم چشم‌هایتان را تقویت کنید, چطور حس ششم دستگاه گوارش‌تان را تقویت کنید, ,
[ 12 / 7 / 1391 ] [ 22:0 ] [ سید مهدی رضوی ] [ ]
░▒ نظر یادت نره همسنگر گرامی، برای بهتر شدن سایت لطفا اینجا کلیک نمائید heiat110.lxb.ir ▒░
پایگــاه مداحـــــــــــی

بــــــسـم الله الـــــــرحــمن الـــــــرحــیـم شما جوانید قدر لحظات جوانی را بدانید هــرگز جـز بـرای رضـای خـدا کاری نکنید. {حــــــضـرت آیــت آلله امــام خـامنـــه ای} تـا کــــــــور شـود هــر آنکـــه نـتواند دیـــد بین مـــن و رهبــــــر عزیزم عهــدی سـت ســید عــــــــلی حســــینی خـامنـــه ای فـــــرمانده ی ارشد سـپاه مهـــدی سـت شــادی دل حـضــرت زهــرا(س) صـــلوات نــویسنده: ســـــیـد مـهــــدی رضـــوی
مـوضوعــــــــــات وب
امـــــــکانات وب